Skip to content
Békés Vármegyei VizsgaközpontBékés Vármegyei Vizsgaközpont
  • Kezdőlap
  • KEOR
  • Meghirdetett vizsgák
  • Vizsgáztatóknak
    • Pályázatok
  • Vizsgázóknak
    • Vizsgák
    • Vizsgahelyszínek
    • Tájékoztató füzet az alapszakmákról
    • Vizsgahelyszíneknek
  • Közérdekű információk
    • Adatkezelési tájékoztató
    • Vizsgaszabályzat
    • Szervezeti és működési szabályzat
    • Pártatlansági nyilatkozat
    • Panaszkezelési és jogorvoslati eljárásrend
    • Működési politika
    • Minőségpolitika
    • Adatkezelési szabályzat
    • Integritás szabályzat
    • Különleges és rendkívüli események eljárásrend
    • Esélyegyenlőségi és fenntarthatósági politika
    • Esélyegyenlőségi szabályzat
    • Etikai szabályzat és etikai kódex
    • Szakmai beszámoló
    • Irányítási kézikönyv
    • Archivum
      • Adatkezelési tájékoztató
      • Szervezeti és működési szabályzat
      • Vizsgaszabályzat
  • Kapcsolat
 

Szállodahajós, szállodai személyzet

Szálláshely-szolgáltatás, étkeztetés, vendéglátás

KEOR választás

  • Nagy- és kiskereskedelem
  • Ápolás és szülésznőképzés
  • Élelmiszergyártás
  • Fodrászat és szépségápolás
  • Gépgyártás, műszer- és fémipar
  • Gyermek- és ifjúságvédelem
  • Háztartási szolgáltatások
  • Idősek és fogyatékos felnőttek gondozása
  • Oktatás, m.n.s.
  • Szálláshely-szolgáltatás, étkeztetés, vendéglátás
  • Szociális munka és tanácsadás
  • Titkársági és irodai munka
  • Leírás

Szállodahajós, szállodai személyzet

A szakmai vizsga leírása, mérésének, értékelésének szempontjai

A szakmai képzés követelményeinek teljesítéséről, a képző intézmény által kiállított tanúsítvány.


Írásbeli vizsga

A vizsgatevékenység megnevezése: Szállodahajós, szállodai személyzet elméleti ismeretei

A vizsgatevékenység, vagy részeinek leírása:

  • allergéntáblázat piktogramokkal
  • HACCP és USPHS szabályaiból kifejtős illetve teszt kérdéssor
  • italismeret
  • felszolgálási módozatok és etikett
  • tisztító- és ápolószerek kategóriái és felhasználási ismeretei
  • ajánlatkészítés üzleti levélben anyanyelven

 

A vizsgatevékenység végrehajtására rendelkezésre álló időtartam: 120 perc

A vizsgatevékenység aránya a teljes képesítő vizsgán belül: 40%

A vizsgatevékenység értékelésének szempontjai:

Szállodahajós, szállodai személyzet elméleti ismeretei írásbeli vizsga értékelőlapja – feladatok fontosságának százalékos megoszlása

HACCP és USPHS szabályaiból kifejtős illetve teszt kérdéssor

20%

felszolgálási módozatok és etikett

20%

tisztító- és ápolószerek kategóriái és felhasználási ismeretei

20%

allergéntáblázat piktogramokkal

15%

ajánlatkészítés üzleti levélben anyanyelven

15%

italismeret

10%

 

A vizsgatevékenység akkor eredményes, ha a vizsgázó a megszerezhető összes pontszám legalább 51%-át elérte.

 

Projektfeladat

A vizsgatevékenység megnevezése: Gyakorlati feladatmegoldás

  1. Vizsgarész: Szakmai beszélgetés anyanyelven és idegen nyelven
  2. Vizsgarész:

a.) vizsgafeladat: 2 fő éttermi vendég kiszolgálása étel- és italfogyasztással

b.) vizsgafeladat: Kétfogásos étel elkészítése és tálalása receptúra alapján 2 fő részére

Megfelelő öltözet a projektfeladat vizsgáján: 

  1. vizsgarész: sötét öltöny/térdig érő kosztüm, fehér ing, nyakkendő/sál, bőrcipő
  2. vizsgarész: sötét hosszú nadrág / térdig érő szoknya, fehér ing, csokornyakkendő, bőrcipő
  3. vizsgarész: hosszú nadrág, szakácskabát, sapka, kötény, csúszásmentes biztonsági lábbeli
  •  

 

A vizsgatevékenység, vagy részeinek leírása:

  1. Vizsgarész: Szakmai beszélgetés, szituációs gyakorlat anyanyelven és idegen nyelven, mely az alábbi részekből tevődik össze
    • vendég érkeztetése-tájékoztatása
    • panaszkezelés
  1. Vizsgarész
  2. vizsgafeladat

 

  • éttermi asztal megterítése 2 fő részére háromfogásos étkezéshez
  • rendelésfelvétel anyanyelven és idegen nyelven
  • rendelésnek megfelelő softdrink és bor felszolgálása az asztalnál
  • konyha által elkészített kétfogásos étel szakszerű szervírozása angol módban
  • éttermi szoftver kezelése: rendelés felütése, blokkolása

 

  1. vizsgafeladat
  • két fogás (leves+főétel) elkészítése kapott receptúra alapján
  • alapanyagok kimérése és előkészítése
  • megfelelő konyhai technológia használatával történő elkészítés
  • a készétel aktuális trendnek megfelelő tálalása

A vizsgatevékenység végrehajtására rendelkezésre álló időtartam: 240 perc, melynek megoszlása:

  1. vizsgarész – 30 perc 2a. vizsgarész – 60 perc 2b. vizsgarész – 150 perc
  • A vizsgatevékenység aránya a teljes képesítő vizsgán belül: 60%, mely az alábbi arányokból tevődik össze:
  • A vizsgatevékenység értékelésének szempontjai:

 

Gyakorlati vizsga értékelőlapja

90 – 100%

●      vendég érkeztetése és tájékoztatása során szakmaiságát tükrözi, határozottan és érthetően kommunikál

●      panaszkezelés során a vizsgázó kompromisszum kész, udvariasan és segítőkészen, szakmai alázattal megoldást keres

●      az éttermi asztalt szakszerűen, hiánytalanul megteríti 2 fő részére háromfogásos étkezéshez

●      a rendelésfelvétel során a vizsgázó udvarias és részletes, ételt- és italt, valamint főételhez bort ajánl, anyanyelven és idegen nyelven nyelvhelyes

●      a vizsgázó a rendelésnek megfelelő italt és bort szakszerűen szolgálja fel az asztalnál

●      a konyha által elkészített kétfogásos ételt szakszerűen szervírozza angol módban

●      az éttermi szoftverrel önállóan, határozott sebességgel végzi a feladatot

●      mindkét fogást ízletesen, tökéletesen, recept hűen elkészíti a kapott receptúra alapján

●      a vizsgázó a megfelelő alapanyagokat méri ki és pontosan készíti elő

●      a vizsgázó megfelelő konyhai technológiát használva határozott,

 

 

pontos, hibátlan és gyors munkát végez, mely során maximális tisztaságban, higiéniai elvárásokat teljesen betartva, minimális hulladékképzéssel dolgozik

●            a készételt aktuális trendnek megfelelően tálalja

80 – 89%

●      vendég érkeztetése és tájékoztatása során határozottan és érthetően kommunikál

●      panaszkezelés során a vizsgázó udvariasan és segítőkészen megoldást keres

●      az éttermi asztalt hiánytalanul megteríti 2 fő részére háromfogásos étkezéshez

●      a rendelésfelvétel során a vizsgázó udvarias, ételt- és italt, valamint főételhez kérésre bort ajánl, anyanyelven és idegen nyelven érthetően kommunikál

●      a vizsgázó a rendelésnek megfelelő italt és bort szakszerűen szolgálja fel az asztalnál

●      a konyha által elkészített kétfogásos ételt szakszerűen szervírozza

●      az éttermi szoftverrel önállóan elvégzi a feladatot

●      mindkét fogást ízletesen elkészíti a kapott receptúra alapján

●      a vizsgázó a megfelelő alapanyagokat méri ki és készíti elő

●      a vizsgázó megfelelő konyhai technológiát használva határozott és pontos munkát végez, mely során maximális tisztaságban, higiéniai elvárásokat betartva, minimális hulladékképzéssel dolgozik

●      a készételt dekoratívan tálalja

70 – 79%

●      vendég érkeztetése és tájékoztatása során érthetően kommunikál

●      panaszkezelés során a vizsgázó udvariasan és segítőkészen megoldást keres

●      az éttermi asztalt megfelelően teríti meg 2 fő részére háromfogásos étkezéshez

●      a rendelésfelvétel során a vizsgázó udvarias, kérésre segít ételt- és italt választani, anyanyelven és idegen nyelven érthetően kommunikál

●      a vizsgázó a rendelésnek megfelelő italt és bort felszolgálja az asztalnál

●      a konyha által elkészített kétfogásos ételt szervírozza

●      az éttermi szoftverrel önállóan elvégzi a feladatot

●      mindkét fogást megfelelően elkészíti a kapott receptúra alapján

●      a vizsgázó a megfelelő alapanyagokat méri ki és készíti elő

●      a vizsgázó megfelelő konyhai technológiát használva végezi feladatát, mely során tisztaságban, higiéniai elvárásokat betartva, elfogadható hulladékképzéssel dolgozik

●      az ételeket megfelelően tálalja

60 – 69%

●      vendég érkeztetése és tájékoztatása során érthetően kommunikál

●      panaszkezelés során a vizsgázó udvariasan és segítőkészen megoldást keres

 

 

●      az éttermi asztalt megteríti 2 fő részére háromfogásos étkezéshez

●      anyanyelven és idegen nyelven érthetően, udvariasan kommunikálva felveszi a rendelést

●      a vizsgázó a rendelésnek megfelelő italt és bort felszolgálja az asztalnál

●      a konyha által elkészített kétfogásos ételt szervírozza

●      az éttermi szoftverrel segítséggel elvégzi a feladatot

●      mindkét fogást megfelelően elkészíti a kapott receptúra alapján

●      a vizsgázó a megfelelő alapanyagokat méri ki és készíti elő

●      a vizsgázó megfelelő konyhai technológiát használva végezi feladatát, mely során törekszik arra, hogy tisztaságban, higiéniai elvárásokat betartva dolgozzon

●      az ételeket megfelelően tálalja

0 – 59%

●      vendég érkeztetése és tájékoztatása során zavarosan és hiányosan kommunikál

●      a panaszt nem kezeli

●      az éttermi asztalt a tisztaság és a szakszerűség hiányában teríti meg 2 fő részére

●      a rendelésfelvétel során kommunikációja nem érthető, a kínálattal nincs tisztában

●      a vizsgázó képtelen felszolgálni a rendelést

●      az éttermi szoftvert segítséggel sem tudja használni

●      az ételeket a kapott receptúra alapján sem tudja megfelelően elkészíteni

●      a vizsgázó a nem megfelelő alapanyagokat méri ki és/vagy rosszul készíti elő

●      a vizsgázó nem megfelelő konyhai technológiát használva végezi feladatát, mely során nem megfelelőek a higiéniai feltételek, az alapanyagokat pazarlóan kezeli

●      az ételek nem megfelelően tálalja

 

A vizsgatevékenység akkor eredményes, ha a vizsgázó a megszerezhető összes pontszám legalább 60%-át elérte.

jelentkezem
  • Adatkezelési szabályzat
  • Adatkezelési tájékoztató
Copyright 2025 © GYSZC
  • Kezdőlap
  • KEOR
  • Meghirdetett vizsgák
  • Vizsgáztatóknak
    • Pályázatok
  • Vizsgázóknak
    • Vizsgák
    • Vizsgahelyszínek
    • Tájékoztató füzet az alapszakmákról
    • Vizsgahelyszíneknek
  • Közérdekű információk
    • Adatkezelési tájékoztató
    • Vizsgaszabályzat
    • Szervezeti és működési szabályzat
    • Pártatlansági nyilatkozat
    • Panaszkezelési és jogorvoslati eljárásrend
    • Működési politika
    • Minőségpolitika
    • Adatkezelési szabályzat
    • Integritás szabályzat
    • Különleges és rendkívüli események eljárásrend
    • Esélyegyenlőségi és fenntarthatósági politika
    • Esélyegyenlőségi szabályzat
    • Etikai szabályzat és etikai kódex
    • Szakmai beszámoló
    • Irányítási kézikönyv
    • Archivum
      • Adatkezelési tájékoztató
      • Szervezeti és működési szabályzat
      • Vizsgaszabályzat
  • Kapcsolat

Belépés

Elfelejtett jelszó?