Skip to content
Békés Vármegyei VizsgaközpontBékés Vármegyei Vizsgaközpont
  • Kezdőlap
  • KEOR
  • Meghirdetett vizsgák
  • Vizsgáztatóknak
    • Pályázatok
  • Vizsgázóknak
    • Vizsgák
    • Vizsgahelyszínek
    • Tájékoztató füzet az alapszakmákról
    • Vizsgahelyszíneknek
  • Közérdekű információk
    • Adatkezelési tájékoztató
    • Vizsgaszabályzat
    • Szervezeti és működési szabályzat
    • Pártatlansági nyilatkozat
    • Panaszkezelési és jogorvoslati eljárásrend
    • Működési politika
    • Minőségpolitika
    • Adatkezelési szabályzat
    • Integritás szabályzat
    • Különleges és rendkívüli események eljárásrend
    • Esélyegyenlőségi és fenntarthatósági politika
    • Esélyegyenlőségi szabályzat
    • Etikai szabályzat és etikai kódex
    • Szakmai beszámoló
    • Irányítási kézikönyv
    • Archivum
      • Adatkezelési tájékoztató
      • Szervezeti és működési szabályzat
      • Vizsgaszabályzat
  • Kapcsolat
 

Szállodai recepciós

Szálláshely-szolgáltatás, étkeztetés, vendéglátás

KEOR választás

  • Nagy- és kiskereskedelem
  • Ápolás és szülésznőképzés
  • Élelmiszergyártás
  • Fodrászat és szépségápolás
  • Gépgyártás, műszer- és fémipar
  • Gyermek- és ifjúságvédelem
  • Háztartási szolgáltatások
  • Idősek és fogyatékos felnőttek gondozása
  • Oktatás, m.n.s.
  • Szálláshely-szolgáltatás, étkeztetés, vendéglátás
  • Szociális munka és tanácsadás
  • Titkársági és irodai munka
  • Leírás

Szállodai recepciós

A szakmai vizsga leírása, mérésének, értékelésének szempontjai

A szakmai képzés követelményeinek teljesítéséről, a képző intézmény által kiállított tanúsítvány.


Írásbeli vizsga

A vizsgatevékenység megnevezése: Szállodai recepciós feladatai

A vizsgatevékenység, vagy részeinek leírása:

A vizsgázó a vizsgaszervező által összeállított esettanulmányban meghatározott foglalási feltételekre elektronikus levélben visszaigazolás küld, szállodai szoftver segítségével egy korábbi foglalást a vizsgaszervező által megadott új feltételek szerint áthelyez. Az esettanulmányban megadottak alapján, vendégérkeztetést-elutaztatást hajt végre, szolgáltatásokat terhel és végszámlát állít ki, legalább 2 különböző fizetési módnak megfelelően.

A különböző fizetési módok és pénzhelyettesítők használata POS terminálon, és kész- pénzkezelés

Az esettanulmányban megjelölt adatok alapján elvégzett feladatok dokumentumait a vizsgázó kinyomtatja, vagy a vizsgaszervező által megjelölt helyre elmenti.

A vizsgatevékenység végrehajtására rendelkezésre álló időtartam: 90 perc

A vizsgatevékenység aránya a teljes képesítő vizsgán belül: 50%

A vizsgatevékenység értékelésének szempontjai:

 

Szállodai recepciós írásbeli vizsga értékelőlapja

 

 

91 – 100%

·      a levél tartalma kiváló szakmai ismeretekre utal

·      a levél nyelvezete kiváló

·      a foglalás áthelyezése, vendégérkeztetés, szolgáltatások terhelése, végszámla kiállítása hibátlan

·      a különböző fizetési módok és pénzhelyettesítők használatával tökéletesen tisztában van, és helyesen alkalmazza az ismereteit

 

 

81 – 90%

·      a levél tartalma szakmailag jó felkészültséget mutat

·      a levél nyelvezete helyes vendégkommunikációra utal

·      a szakmai szállodai szoftveres munka kisebb hiányossággal sikeres

·      a fizettetés során kisebb hibát vétett, ami nem befolyásolja a kasszát

 

 

71 – 80%

·      a levél tartalma kissé hiányos, de célját eléri

·      a levél megfogalmazása kívánni valókat hagy maga után

·      a vendégforgalmi feladat során segítséget igényelt, de végrehajtotta

·      a vendég fizettetés során több hibát vétett, de helyesbítette

 

 

 

60 – 70%

·      a levél tartalma a szükséges minimumot tartalmazza

·      a levél megfogalmazása még elfogadható

·      a foglalás áthelyezése, vendégérkeztetés, szolgáltatások terhelése, végszámla kiállítása során több hibát vétett, de segítséggel kijavította

·      A vendég fizettetése akadozott, hibákat vétett, segítséget igényelt, de számszakilag helyes volt

 

 

 

0 – 59%

·      a levél tartalma hiányos

·      a levél megfogalmazása elfogadhatatlan

·      a foglalás áthelyezése, vendégérkeztetés, szolgáltatások terhelése, végszámla kiállítása során bármelyiket segítséggel sem

tudta végrehajtani

·      A vendég fizettetése során súlyos hibát vétett, ezért vagy a vendéget, vagy az üzletet károsította

 

Értékelési szempontok:

  • a vizsgázó az írott kommunikációban szakmaiságát tükrözi, az elkészített levél formai és tartalmi előírásai, magyar és idegen nyelven nyelvhelyes.
  • a foglalás áthelyezésének helyessége, a foglalás áthelyezése, vendégérkeztetés, szolgáltatások terhelése, végszámla kiállítása
  • a szállodai szoftverrel határozott sebességgel végzi a
  • pontosan ismeri a lehetséges fizetési módokat és a készpénz helyettesítők használatát, elszámolását.

A vizsgatevékenység akkor eredményes, ha a vizsgázó a megszerezhető összes pontszám legalább 60%-át elérte.

 

Projektfeladat

A vizsgatevékenység megnevezése: Szállodai recepciós projektfeladat

A vizsgatevékenység, vagy részeinek leírása:

A vizsgázó a tanulmányai során információkat gyűjt a szállodai szolgáltatásokról, portfóliójában bemutatja legalább kettő, különböző típusú szálloda prospektusát, azok árjegyzékét és az alkalmazott ártípusokat, az interneten információkat gyűjt és dokumentál a régiót és szálláshelyek környezetét bemutató anyagokból, különös tekintettel a turisztikai látványosságokra, történelmi és kulturális értékekre, programokra és eseményekre.

A portfólióban bemutatja a tanulmányai során magyar és valamely világnyelven elektronikusan megírt szállásajánlatait (legalább kettőt), a szállásajánlatokra érkezett foglalásokra küldött visszaigazolásait (legalább kettőt) a kiállított gyakorló számlákról késztett digitális másolatokat (legalább kettőt), valamint minden olyan dokumentálható szakmai anyagot, amivel tanulmányai során találkozott és szakmailag érdekesnek és fontosnak vél.

 

A portfólió követelményei:

Terjedelem: minimum 10, maximum 15 A4-es oldal, fedlap (téma megnevezése, készítő neve, dátum), tartalomjegyzék és mellékletek nélkül. A képek a mellékletben szerepeltethetők a minimum terjedelmen felül, ezeket a szöveg megfelelő helyén kell meghivatkozni.

Betűforma és méret: Times New Roman betűtípus 12-es betűnagyság A portfólió leadási határideje: a vizsgaszervező határozza meg

A vizsgázó egy vendég érkezését és távozását szimulálva érkezteti és elutaztatja a vendéget, kulcskártyát készít és tájékoztat, valamint fizettet. Az eljátszott szituációs gyakorlat során a vizsgázó panaszhelyzetet kezel.

A vizsgatevékenység végrehajtására rendelkezésre álló időtartam: 60 perc

A vizsgatevékenység aránya a teljes képesítő vizsgán belül: 50%

A vizsgatevékenység értékelésének szempontjai:

 

Szállodai recepciós projektfeladat értékelőlapja

91 – 100%

·      a projektfeladat végrehajtása során gyűjtött anyagok kiváló szaktudásra utalnak

·      a szituációs gyakorlat során a vendéggel történő kommunikáció magyar és idegen nyelven is kiváló

·      a szituációs gyakorlat végrehajtása, lendületes, gördülékeny, és szakmailag hibátlan

·      a vendégpanasz kezeléses során a szakmai és emberi hozzáállásával vendégelégedettséget képes elérni

81 –90%

·      a projektfeladat végrehajtása során gyűjtött anyagok jó szaktudásra utalnak

·      a szituációs gyakorlat során a vendéggel történő magyar és idegen nyelvű kommunikáció során kisebb hibát ejt, ami nem zavarja a megértést

·      a szituációs gyakorlat végrehajtása a gyakorlat hiányára utal, de a végrehajtás során a célokat eléri

·      a vendégpanasz kezelés a rutin hiányát mutatja, de szakmai és emberi hozzáállása jó

71 – 80%

·      a projektfeladat végrehajtása során gyűjtött anyagok szakmai hiányosságokra utalnak

·      a szituációs gyakorlat során a vendéggel történő magyar és idegen nyelvű kommunikáció során nem azonnal érthető, ismétlésekre, és magyarázatokra kényszerül

·      a szituációs gyakorlat végrehajtása hiányosságokat mutat, és csak segítséggel tudja teljesíteni

·      a vendégpanasz kezelése nehézkes, de célját még eléri.

61 – 70%

·      a projektfeladat végrehajtása során gyűjtött hiányosak, nem mind releváns

·      a szituációs gyakorlat során a vendéggel történő magyar és idegen nyelvű kommunikáció során sok hibát vét, megértése nehézségekbe ütközik, és sok segítséget igényel

·      a szituációs gyakorlat végrehajtása során sokat hibázik, segítséget igényel, de végre tudja hajtani a feladatot

·      a vendégpanasz kezelése elakad, segítségre szorul, de végül sikeres

0 – 60%

·      Nem gyűjtött anyagokat

·      kommunikációja nem érthető, illetve nem érti a vendéget

·      a szituációs gyakorlat során a feladatok közül egyet segítséggel sem tud végrehajtani

·      a vendégpanasz kezelése sikertelen

 

Értékelési szempontok:

  • a vizsgázó írásban magyar és idegen nyelven a vendégekkel az elvárásoknak megfelelően kommunikál,
  • tájékozottságot tanúsít a vendégeket érdeklő információkról és szakmai érdeklődését mutatja a gyűjtött anyag sokszínűsége, relevanciája.
  • A szituációs gyakorlat során a vendéggel folytatott magyar és idegen nyelvi kommunikációja szakmailag helytálló és nyelvileg helyes, a hozzáállása határozott és segítőkész.

 

Minősítések:

 

 

91-100

% JELES (5)

 

81-90

% JÓ (4)

 

71-80

% KÖZEPES (3)

 

60-70

% ELÉGSÉGES (2)

 

0 – 59

% ELÉGTELEN

 

A vizsgatevékenység akkor eredményes, ha a vizsgázó a megszerezhető összes pont- szám legalább 60%-át elérte.

jelentkezem
  • Adatkezelési szabályzat
  • Adatkezelési tájékoztató
Copyright 2025 © GYSZC
  • Kezdőlap
  • KEOR
  • Meghirdetett vizsgák
  • Vizsgáztatóknak
    • Pályázatok
  • Vizsgázóknak
    • Vizsgák
    • Vizsgahelyszínek
    • Tájékoztató füzet az alapszakmákról
    • Vizsgahelyszíneknek
  • Közérdekű információk
    • Adatkezelési tájékoztató
    • Vizsgaszabályzat
    • Szervezeti és működési szabályzat
    • Pártatlansági nyilatkozat
    • Panaszkezelési és jogorvoslati eljárásrend
    • Működési politika
    • Minőségpolitika
    • Adatkezelési szabályzat
    • Integritás szabályzat
    • Különleges és rendkívüli események eljárásrend
    • Esélyegyenlőségi és fenntarthatósági politika
    • Esélyegyenlőségi szabályzat
    • Etikai szabályzat és etikai kódex
    • Szakmai beszámoló
    • Irányítási kézikönyv
    • Archivum
      • Adatkezelési tájékoztató
      • Szervezeti és működési szabályzat
      • Vizsgaszabályzat
  • Kapcsolat

Belépés

Elfelejtett jelszó?