Skip to content
Békés Vármegyei VizsgaközpontBékés Vármegyei Vizsgaközpont
  • Kezdőlap
  • KEOR
  • Meghirdetett vizsgák
  • Vizsgáztatóknak
    • Pályázatok
  • Vizsgázóknak
    • Vizsgák
    • Vizsgahelyszínek
    • Tájékoztató füzet az alapszakmákról
    • Vizsgahelyszíneknek
  • Közérdekű információk
    • Adatkezelési tájékoztató
    • Vizsgaszabályzat
    • Szervezeti és működési szabályzat
    • Pártatlansági nyilatkozat
    • Panaszkezelési és jogorvoslati eljárásrend
    • Működési politika
    • Minőségpolitika
    • Adatkezelési szabályzat
    • Integritás szabályzat
    • Különleges és rendkívüli események eljárásrend
    • Esélyegyenlőségi és fenntarthatósági politika
    • Esélyegyenlőségi szabályzat
    • Etikai szabályzat és etikai kódex
    • Szakmai beszámoló
    • Irányítási kézikönyv
    • Archivum
      • Adatkezelési tájékoztató
      • Szervezeti és működési szabályzat
      • Vizsgaszabályzat
  • Kapcsolat
 

Pedagógiai munkatárs (Pedagógiai asszisztens)

Oktatás, m.n.s.

KEOR választás

  • Nagy- és kiskereskedelem
  • Ápolás és szülésznőképzés
  • Élelmiszergyártás
  • Fodrászat és szépségápolás
  • Gépgyártás, műszer- és fémipar
  • Gyermek- és ifjúságvédelem
  • Háztartási szolgáltatások
  • Idősek és fogyatékos felnőttek gondozása
  • Oktatás, m.n.s.
  • Szálláshely-szolgáltatás, étkeztetés, vendéglátás
  • Szociális munka és tanácsadás
  • Titkársági és irodai munka
  • Leírás

Pedagógiai munkatárs Pedagógiai asszisztens

Vizsgatevékenységek részletes leírása

 

Megnevezése

 

Időtartama

 

Egyes vizsgatételek és feladatok bemutatása

 

A mérés módszere

 

Az értékelés szempontjai

Súlyozása

Egyé b

Gyakorlati vizsgatevékenység

20 perc (felkészülési idő: 10 perc,

válaszadási idő: 10 perc)

Szituációs feladatok megoldása, szituáció elemzése, helyzetgyakorlatok, megoldási javaslat készítése, vagy megadott információk birtokában tananyagtartalomhoz kapcsolódóan a nevelést, oktatást, szemléltetést, gondozást, segítő eszköz kiválasztása, bemutatása. A vizsgázó a gyakorlati vizsgatevékenység során a képző által összeállított „Gyakorlati tétel- sorból”, véletlenszerűen választ egyet és ez alapján ad számot felkészültségéről.

A gyakorlati tételek: A gyakorlati vizsgatevékenység lebonyolítása során felhasznált gyakorlati tételeket a képző intézmény pedagógusai állítják össze. A gyakorlati feladatok a

„Pedagógiai, pszichológiai ismeretek”, a „Családpedagógiai alapismeretek”, a „Szabadidőpedagógia” a „Gondozás és egészségnevelés”, valamint a „Kommunikáció és viselkedéskultúra” modulok szakmai ismeretei alapján kerülnek összeállításra. A gyakorlati tételek száma iga

Gyakorlati: Szakmai gyakorlati feladatmegoldás, elemzés, bemutatás

Nem ismeri a pedagógiai asszisztens feladat- körét, nem képes feladatai ellátására.

Kielégítően ismeri a pedagógiai asszisztens feladatkörét, ismeri a rá bízott gyermek/tanuló sajátosságait, igényeit. Tisztában van a pedagógiai folyamat és a napi pedagógiai munka sajátosságaival, a pedagógiai asszisztens kompetenciahatáraival, és ismeri a pedagógiai kommunikáció jelentőségét.

Megbízhatóan ismeri a rá bízott gyermek/tanuló sajátosságait és részt tud venni a gyakorlatban a gondozó, nevelő, oktató munkában. Felismeri és képes intézkedni a munkája során felmerülő problémák megoldásában. Felméri és kielégíti a gyermek/tanuló szükségleteit, igényeit. Az aktuális szituációhoz igazodva megfelelően tud kapcsolatot teremteni a gyermekkel/tanulóval, családdal, és más szakemberekkel.

Jól ismeri és képes a pedagógussal mellett a pedagógus irányítása alapján, a rá bízott gyermek/tanuló sajátosságainak figyelembevételével részt venni a gyakorlatban a gondozó, nevelő, oktató munkában. Felismeri és adekvátan képes intézkedni a munkája során

felmerülő problémák megoldásában. Felméri

30%

–

 

 

 

zodjon a vizsgacsoport létszámához oly módon, hogy a tételek száma ne legyen kevesebb, mint a vizsgacsoport létszámának 50%-a.

 

és kielégíti a gyermek/tanuló szükségleteit, igényeit. Az aktuális szituációhoz igazodva megfelelően tud kapcsolatot teremteni a gyermekkel/tanulóval, családdal, és más szakemberekkel

Kiválóan ismeri és képes a pedagógus iránymutatása alapján történő önálló gondozási, nevelési, oktatási munkához kapcsolódó feladatokat és ezek ellátását. A pedagógus által kialakított napirendet önállóan előkészíti, szervezi, közreműködik a megvalósításban. Az életkori és pszichés sajátosságok alapján képes ösztönözni és támogatni a gyermeket/tanulót. Adekvátan kommunikál, ismeri és alkalmazza az alapvető szakkifejezéseket, tájékozódik a szakirodalomban.

 

 

Írásbeli vizsgatevékenység

90 perc

Az írásbeli vizsgatevékenység a programkövetelmény szakmai moduljainak ismeretanyaga alapján központilag összeállított komplex feladatlapon történik, mely ismeret és megértésjellegű tudást mér. A feladatlap a pedagógiai asszisztens tevékenységeihez kapcsolódó fogalmakat, összefüggéseket tartalmaz. Az írásbeli feladatok a „Pedagógiai, pszichológiai ismeretek”, a „Családpedagógiai     alapismeretek”, a

„Szabadidőpedagógia” a „Gondozás  és  egészségnevelés”, valamint a „Kommunikáció és viselkedéskultú

Írásbeli:

tesztjellegű rövidebb és hosszabb válaszokat

igénylő papírlapon történő

írásbeli válaszadás, feladatmegoldás kombinációja.

 

 

 

 

 

 

 

 

Központi javítási-értékelési útmutató alapján

30%

–

 

 

 

ra” modulok szakmai ismeretei alapján kerülnek összeállításra. Az írásbeli dolgozatokat a képző intézmény pedagógusai javítják és értékelik. Az írásbeli feladatlapok vizsgaidőpontonként kerülnek megújításra.

 

 

 

 

Szóbeli vizsgatevékenység

20 perc

(felkészülési idő: 10 p. válaszadási idő: 10 p)

A szóbeli vizsgatevékenység a szakmai programkövetelmény szak- mai moduljainak ismeretanyaga alapján összeállított, a komplex szóbeli tételsor alapján történik. A vizsgázó a szóbeli vizsgatevékenység során a „Szóbeli tételsorból”, véletlenszerűen választ egyet és ez alapján ad számot felkészültségéről. A szóbeli tételek a „Pedagógiai, pszichológiai ismeretek”, a „Családpedagógiai alapismeretek”, a „Szabadidőpedagógia” a „Gondozás és egészségnevelés”, valamint a „Kommunikáció és viselkedéskultúra” szakmai ismereteiből kerülnek összeállításra.

Szóbeli: Önálló vagy kérdésekkel irányított szóbeli válaszadás, beszélgetés

Nem ismeri a pedagógiai asszisztens feladat- körét, nem képes feladatai ellátására.

Kielégítően ismeri a pedagógiai asszisztens feladatkörét, ismeri a rá bízott gyermek/tanuló sajátosságait, igényeit. Tisztában van a pedagógiai folyamat és a napi pedagógiai munka sajátosságaival, a pedagógiai asszisztens kompetenciahatáraival, és ismeri a pedagógiai kommunikáció jelentőségét.

Megbízhatóan ismeri a rá bízott gyermek/tanuló sajátosságait és részt tud venni a gyakorlatban a gondozó, nevelő, oktató munkában. Felismeri és képes intézkedni a munkája során felmerülő problémák megoldásában. Felméri és kielégíti a gyermek/tanuló szükségleteit, igényeit. Az aktuális szituációhoz igazodva megfelelően tud kapcsolatot teremteni a gyermekkel/tanulóval, családdal, és más szakemberekkel.

Jól ismeri és képes a pedagógussal mellett a pedagógus irányítása alapján, a rá bízott gyermek/tanuló sajátosságainak figyelembvételével részt venni a gyakorlatban a gondozó, nevelő, oktató  munkában. Felismeri és

adekvátan képes intézkedni a munkája során

40%

 

 

 

 

 

 

felmerülő problémák megoldásában. Felméri és kielégíti a gyermek/tanuló szükségleteit, igényeit. Az aktuális szituációhoz igazodva megfelelően tud kapcsolatot teremteni a gyermekkel/tanulóval, családdal, és más szakemberekkel

Kiválóan ismeri és képes a pedagógus iránymutatása alapján történő önálló gondozási, nevelési, oktatási munkához kapcsolódó feladatokat és ezek ellátását. A pedagógus által kialakított napirendet önállóan előkészíti, szervezi, közreműködik a megvalósításban. Az életkori és pszichés sajátosságok alapján képes ösztönözni és támogatni a gyermeket/tanulót. Adekvátan kommunikál, ismeri és alkalmazza az alapvető szakkifejezéseket,

tájékozódik a szakirodalomban.

 

 

 

A képesítő vizsga egészének értékelése:

A képesítő vizsga értékelés a három vizsgarészének a 10.3. táblázatban kifejtett súlyozott százalékos arányainak megfelelően történik.

A képesítő vizsga egyes vizsgatevékenységeihez rendelt vizsgafeladatok érdemjegye az elért %-os teljesítmények alapján:

81 – 100% jeles (5)

71 – 80% jó (4)

61 – 70% közepes (3)

51 – 60% elégséges (2)

0 – 50% elégtelen (1)

A képesítő vizsga osztályzatát a vizsgafeladatonként elért érdemjegyek vizsgafeladat értékelési arányával súlyozott átlaga alapján kerekítve, az általános szabályok szerint kell meghatározni.

Sikertelen a képesítő vizsga, ha annak bármelyik vizsgatevékenységéhez rendelt vizsgafeladatának érdemjegye elégtelen (1).

Javítóvizsga esetén csak az elégtelenre, illetve pótlóvizsga esetén csak az igazoltan nem teljesített vizsgatevékenység ismétlése szükséges.

 

A képesítő vizsga menetének leírása:

A képesítő vizsga 3 részből áll: gyakorlati, írásbeli, szóbeli

 

A képesítő vizsgára bocsátás feltételei:

Az iskolai rendszerű képzésben az évfolyam teljesítését igazoló bizonyítvány.

Az iskolarendszeren kívüli képzésben a 40 órás szakmai gyakorlat teljesítését igazoló dokumentum leadása a képző részére.

 

Gyakorlati vizsgatevékenység:

A vizsgafeladat megnevezése: Szituációs feladatok megoldása, szituáció elemzése, helyzetgyakorlatok

A vizsgafeladat ismertetése: A vizsgázó a gyakorlati vizsgatevékenység során a képző által összeállított „Gyakorlati tételsorból”, véletlenszerűen választ egyet és ez alapján ad számot felkészültségéről. A vizsgafeladat időtartama: 20 perc (felkészülési idő 10 perc, válaszadási idő 10 perc)

A vizsgafeladat értékelési súlyaránya: 30%

 

Írásbeli vizsgatevékenység:

A vizsgafeladat megnevezése: Komplex írásbeli feladatmegoldás, a programkövetelmény szakmai moduljainak ismeretanyaga alapján központilag összeállított feladatlapon

A vizsgafeladat ismertetése: A szakképesítésért felelős miniszter által központilag kiadott feladatlapon történik a vizsgatevékenység megoldása.

A vizsgafeladat időtartama: 90 perc

A vizsgafeladat értékelési súlyaránya: 30%

 

Szóbeli vizsgatevékenység:

A vizsgafeladat megnevezése: Komplex szóbeli feladatmegoldás, a programkövetelmény szakmai moduljainak ismeretanyaga alapján összeállított komplex szóbeli tételsor alapján

A vizsgafeladat ismertetése: A szakmai programkövetelmény szakmai moduljainak ismeretanyaga alapján összeállított, komplex szóbeli tételek alapján történik a feladatmegoldás

A vizsgafeladat időtartama: 20 perc (felkészülési idő 10 perc, válaszadási idő 10 perc)

A vizsgafeladat aránya: 40%

 

A képesítő vizsgán használható segédeszközök és használatuk részletes szabályai:

A képesítő vizsgán, a gyakorlati vizsgatevékenység egyes tételeihez kapcsolódó fotók, gyermekmunkák, és egyéb a pedagógiai munkában alkalmazott eszközök felhasználhatók. A szóbeli és az írásbeli vizsgán segédeszköz nem használható.

jelentkezem
  • Adatkezelési szabályzat
  • Adatkezelési tájékoztató
Copyright 2025 © GYSZC
  • Kezdőlap
  • KEOR
  • Meghirdetett vizsgák
  • Vizsgáztatóknak
    • Pályázatok
  • Vizsgázóknak
    • Vizsgák
    • Vizsgahelyszínek
    • Tájékoztató füzet az alapszakmákról
    • Vizsgahelyszíneknek
  • Közérdekű információk
    • Adatkezelési tájékoztató
    • Vizsgaszabályzat
    • Szervezeti és működési szabályzat
    • Pártatlansági nyilatkozat
    • Panaszkezelési és jogorvoslati eljárásrend
    • Működési politika
    • Minőségpolitika
    • Adatkezelési szabályzat
    • Integritás szabályzat
    • Különleges és rendkívüli események eljárásrend
    • Esélyegyenlőségi és fenntarthatósági politika
    • Esélyegyenlőségi szabályzat
    • Etikai szabályzat és etikai kódex
    • Szakmai beszámoló
    • Irányítási kézikönyv
    • Archivum
      • Adatkezelési tájékoztató
      • Szervezeti és működési szabályzat
      • Vizsgaszabályzat
  • Kapcsolat

Belépés

Elfelejtett jelszó?